Ze względu na epidemię koronawirusa Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Starachowicach do kwietnia ograniczał kontakt z mieszkańcami do pomocy przez telefon oraz rozpatrywania pism wrzucanych do skrzynki stojącej przed budynkiem.
W maju nastąpiło poluzowanie, choć oczywiście z zachowaniem wymogów chroniących przez zakażeniem. Interesanci MOPS mogą korzystać z dwóch punktów bezpośredniej obsługi. W pierwszym załatwiane są wszystkie sprawy związane ze świadczeniami, do drugiego schodzą pracownicy socjalni, po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie z osobami zainteresowanymi.
Natomiast w Inspektoracie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Starachowicach klienci obsługiwani są bez konieczności wcześniejszego zapowiadania wizyt. Można wejść do budynku, by załatwić sprawy emerytur, rent, czy też rządowego wsparcia w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.
ZUS nadal stosuje też zdalne sposoby obsługi klientów poprzez korespondencję: tradycyjną lub wrzucaną do specjalnych skrzynek oraz usługi dostępne w internecie.
Napisz komentarz
Komentarze