Przy czym pozycjonowanie w wyszukiwarce to kompleksowy proces, wymagający unikalnych umiejętności – eksperci AFTERWEB prezentują jego 3 kluczowe etapy:
1. Niech kompetentni specjaliści zrobią kompleksowy audyt SEO
Zanim przejdzie się do działania, należy opracować długofalową strategię i dokładnie ustalić, co dokładnie trzeba w danym przypadku zrobić. Przy pozycjonowaniu pierwszym krokiem jest szczegółowa analiza stanu firmowego serwisu www. Audyt SEO wskaże kwestie które już funkcjonują dobrze oraz pozwoli wykryć te obszary, które wymagają lekkiej modyfikacji lub radykalnej poprawy. Mowa zarówno o czynnikach stricte technicznych (czasy ładowania, wyświetlanie na urządzeniach mobilnych, nawigacja po linkach wewnętrznych), jak też zawartości. Plagiaty z innych źródeł oraz powielanie własnych tekstów na różnych podstronach są przez Google bardzo niemile widziane.
2. Zadbaj o wartościowe, użyteczne dla odbiorców treści na stronie. Publikuj je regularnie!
Specjaliści od SEO i szerzej pozycjonowania często zwykli mawiać: „content is king”. Internauci korzystający z wyszukiwarki zwykle potrzebują jednej z dwóch rzeczy: wartościowych informacji na dany temat lub produktu o ściśle określonej specyfikacji (ewentualnie usług fachowców w pobliżu miejsca zamieszkania). To stojąca na odpowiednio wysokim poziomie zawartość serwisu (specjalistyczne teksty, dobrze opisane materiały graficzne) mają największą szansę na przekonanie algorytmów Google'a, że to właśnie Twoja strona okaże się dla wpisującego konkretną frazę kluczową najbardziej użyteczna. Warto również pamiętać o tym, żeby nowe treści umieszczać na stronie z odpowiednią częstotliwością. Generalnie im więcej, częściej i solidniej, tym lepiej.
3. Zatroszcz się o off-site SEO. Dla Google wiarygodność witryny ma decydujące znaczenie
Roboty wyszukiwarki oceniające jakość i zawartość stron internetowych biorą pod uwagę ponad 200 różnego rodzaju czynników. Wśród nich z pewnością należy wyróżnić profil linków zewnętrznych. Liczy się zarówno ich ilość, ale też reputacja serwisów na jakich zostały umieszczone. Spore znaczenie ma również zbieżność tematyczna. Internauci w naturalny sposób dzielą się wartościowymi rzeczami, Google oczekuje, że odnośniki będą pojawiać się niejako samoistnie, bez ingerencji samych zainteresowanych. Dlatego w tym zakresie praca ekspertów od marketingu szeptanego będzie nie do zastąpienia.