Na konsultacjach społecznych w sprawie płacenia za pozostawienie aut na ulicach: Mickiewicza, Nowej i Dubois'a padały przede wszystkim uwagi krytykujące to rozwiązanie. Mieszkańcy uważali, że parkometry wcale nie odstraszą kierowców, którzy zakorkują ten teren, już i tak problematyczny z powodu wąskich dróg. Mówili o utracie komfortu związanego z zamieszkiwaniem w cichej dotychczas dzielnicy domów jednorodzinnych. Postulowali wprowadzenie znaku zakazu zatrzymywania się na wspomnianych ulicach. Wskazywali też na trudności, jakie płatne parkowanie sprawiłoby osobom, które przyjadą ich odwiedzić.
Pojawiały się też głosy, że w zapewnienie większej ilości miejsc postojowych na osiedlach Wzgórze i Orłowo powinna się włączyć firma MAN Bus, której pracownicy są głównymi sprawcami zastawiania już istniejących parkingów, a także ulic i chodników.
Spotkanie stało się też dla mieszkańców okazją do przedstawienia innych problemów związanych z nasileniem ruchu w tej części miasta, jak korki, czy zaśmiecanie terenu.
Na fali krytyki pojawił się też jednak głos zrozumienia.
Obecny na konsultacjach prezydent Marek Materek podkreślił, że płatne parkowanie miało zniechęcić kierowców, głównie pracowników MAN- a do blokowania autami osiedli Wzgórze i Orłowo. Nie skorzystali oni bowiem z zachęty, by przyjeżdżać do pracy autobusami miejskimi, choć ich kursy dostosowano do godzin rozpoczynania i kończenia zmian w firmie.
Dlatego Rada Miejska w Starachowicach zgodziła się na wprowadzenie od czerwca przyszłego roku pierwszych płatnych parkingów przy ulicach: Zakładowej, 1 Maja, Robotniczej i Widok, naprzeciwko ZSZ nr 2 przy ulicy 1 - go Maja oraz w okolicy Starachowickiego Centrum Kultury. Jak tłumaczył prezydent firma wybrana do realizacji projektu zaproponowała gminie, by za postój płacić także na Mickiewicza, Nowej i Dubois’a. Pomysł postanowiono omówić z mieszkańcami uświadamiając im, że problem powiększy się, gdy zniknie parking na rogu 1- go Maja i Mickiewicza. Firma Orlen chce tam bowiem postawić stację paliw.
Wobec zdecydowanego sprzeciwu społecznego władze miasta przystały na postulat postawienia zakazu parkowania na wspomnianych ulicach, z wyłączeniem mieszkańców, którzy mają wspomóc straż miejską w identyfikacji obcych pojazdów.
Na konsultacjach były też obecne osoby mieszkające i prowadzące działalność gospodarczą w miejscach, w których od przyszłego roku zacznie obowiązywać płatne parkowanie. Skorzystały z okazji, by podzielić się swoimi obawami i pomysłami.
Napisz komentarz
Komentarze