Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Przeczytaj!

Czy opłaca się ubezpieczać smartfon?

Polacy są z ubezpieczeniami na bakier. Według raportu Nationale-Nederlanden „Dojrzałość Finansowa Polaków 2017” aż 96 proc. naszych rodaków ma wykupioną choć jedną polisę. Wydawać by się mogło, że to dobry wynik, niestety nie do końca. Najchętniej wykupywane ubezpieczenia to OC samochodu, obowiązkowe zresztą, czy grupowe ubezpieczenia na życie, najczęściej zapewniane przed pracodawcę.
  • 02.08.2018 10:00
Czy opłaca się ubezpieczać smartfon?

Jak wynika z przeprowadzonych przez Nationale-Nederlanden badań, osoby odczuwające potrzebę ubezpieczenia się, najczęściej otaczają ochroną swoje domy i mieszkania. Coraz częściej też decydujemy się na wykupienie polis przed wyjazdem na wakacje. Mało jeszcze wiemy o ubezpieczeniach smartfonów, cieszących się niemałą popularnością na rynku zachodnim i znanych tam pod nazwą Gadget insurance(więcej szczegółów znajdziesz pod adresem https://www.gadget-cover.com/), a przecież smartfony dla nas też mają tak dużą wartość jak dla Brytyjczyków.

 

Podstawowy zakres ochrony

 

Specjalistyczne ubezpieczenia smartfonów dotyczą głównie uszkodzeń mechanicznych. To właśnie na skutek upadku z wysokości czy zalania płynem nasze telefony przestają być zdatne do użytku. Chyba każdy z nas widział telefon z uszkodzonym wyświetlaczem, na którym widniał tzw. pajączek – tak zwykle kończy się bliskie spotkanie smartfona z podłogą. Nie ma się czemu dziwić, w końcu ekran zajmuje nawet 60 proc. powierzchni telefonu. Jeśli spotka Cię taki wypadek, a będziesz miał wykupioną polisę dla smartfona, ubezpieczyciel pokryje koszty jego naprawy lub wymieni urządzenie na nowe. A czasami serwisowanie smartfona zwyczajnie się nie opłaca, bo koszty naprawy są niewiele niższe od kosztów zakupu nowego modelu. W ofertach firm ubezpieczeniowych często znaleźć też można zapis zapewniający ochronę na wypadek kradzieży lub utraty telefonu.

 

Dodatkowe opcje

 

Dla niektórych podstawowy zakres ochrony jest wystarczający, ale dla użytkowników iPhone’ów niekoniecznie. Biorąc pod uwagę, że za kompatybilne z nimi akcesoria takie jak ładowarka czy słuchawki trzeba zapłacić nawet kilkaset złotych, ich uszkodzenie dotyka właściciela prawie tak samo jak awaria telefonu. Można zatem rozszerzyć zakres ochrony na dedykowane smartfonowi akcesoria. Istnieje też możliwość przedłużenia ochrony telefonu na warunkach przewidzianych w gwarancji, mają ją w ofercie niektóre firmy ubezpieczeniowe. Mając taką polisę w razie konieczności naprawy sprzętu po upływie nawet 2 lat od momentu zakupu wszelkie koszty z tym związane pokryje ubezpieczyciel.

--- Artykuł sponsorowany ---