Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 00:35
Przeczytaj!

Jak zamówić taksówkę przez smartfona?

Aby zamówić taksówkę, wcale nie trzeba dzwonić do korporacji, aby uzgodnić szczegóły kursu z dyspozytorem. Teraz można również zrobić to na swoim smartfonie!
  • 13.11.2018 09:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak zamówić taksówkę przez smartfona?

Ze smartfonów korzystamy obecnie na co dzień, aby dzięki nim prowadzić rozmowy, przeglądać internet, robić zakupy. Przez smartfona możemy również zamawiać taksówki na terenie całego kraju. Jak to zrobić?

 

Nie tylko Uber

Jako pierwszy usługi zamawiania przewozów osób przez internet wprowadził Uber – międzynarodowa firma zajmująca się kojarzeniem pasażerów z kierowcami przez smartfony. Usługi Ubera dostępne są także w Polsce, chociaż tylko w wybranych miastach – Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi oraz w Aglomeracji Śląskiej.

 

Pasażerom od razu przypadła do gustu możliwość zamawiania przejazdów przez smartfona – wystarczy tylko uruchomić aplikację, a następnie w kilku kliknięciach zamówić samochód z kierowcą. Dodatkowym plusem są łatwe rozliczenia, które odbywają się bezgotówkowo z wykorzystaniem karty podpiętej do aplikacji – wobec tego nie trzeba mieć przy sobie gotówki.

 

W ślad za Uberem poszły także korporacje taksówkarskie. Aktualnie coraz więcej z nich dysponuje własnymi aplikacjami mobilnymi o takiej samej funkcjonalności – pozwalają na zamówienie kursu, śledzenie dojazdu taksówki na miejsce, a także na wygodne rozliczenia z wykorzystaniem karty. Przykładowo, z aplikacji tego rodzaju można skorzystać w Kielcach – oferuje je korporacja Taxi Alfa Kielce, która dzięki temu posunięciu zyskała wielu nowych klientów.

 

Jak można zamówić taxi przez smartfona?

Zamówienie taksówki przez smartfona naprawdę nie jest skomplikowane. Przede wszystkim musimy wybrać odpowiednią korporację, która daje możliwość dokonania rezerwacji kursu za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

 

Aplikację pobieramy i instalujemy na swoim smartfonie, a następnie tworzymy konto użytkownika. Gdy chcemy zdecydować się na płatność kartą przez aplikację, podpinamy ją zgodnie z instrukcją do swojego konta użytkownika – od tego momentu będzie można płacić nią bezgotówkowo za przejazdy.

 

Gdy chcemy dokonać rezerwacji taksówki, uruchamiamy aplikację i wpisujemy swój adres oraz adres docelowy. Większość aplikacji pozwala na zdefiniowanie kilku stałych adresów, na przykład adresu domu czy pracy, dlatego nie trzeba za każdym razem wprowadzać danych ponownie.

 

W procesie rezerwacji możemy także ustalić dodatkowe parametry kursu:

  • oczekiwany czas dojazdu do celu
  • liczba pasażerów
  • dodatkowy bagaż
  • przewóz zwierząt
  • preferowany język obsługi

 

Gdy ustalimy już wszystkie parametry, potwierdzamy rezerwację. Otrzymujemy informację o jej przyjęciu i o taksówce, która została wysłana na miejscu. Możemy następnie śledzić postęp dojazdu taksówki, dlatego nie ma potrzeby wystawiania przed budynkiem, ponieważ można wyjść na zewnątrz dopiero wtedy, gdy pojazd będzie blisko.

 

Po dojeździe na miejsce, gdy wybraliśmy bezgotówkową formę rozliczenia za kurs, potwierdzamy płatność w aplikacji. Opłata pobierana jest wtedy bezpośrednio z konta bankowego, które powiązane jest z kartą, dlatego nie ma potrzeby noszenia przy sobie gotówki lub proszenia o przysłanie taksówki wyposażonej w terminal płatniczy.

 

Wiele aplikacji ma także dodatkowe funkcjonalności na przykład:

  • możliwość sprawdzenia historii kursów
  • możliwość wysłania linka do dowolnej osoby z informacją w postaci mapy o obecnym położeniu
  • podgląd wszystkich taksówek znajdujących się w danym mieście
  • ocena jakości przejazdu

 

Zatem zamówienie taksówki przez smartfona to naprawdę żaden problem – dzisiaj, gdy aplikacje mobilne do rezerwacji taksówek ma coraz więcej korporacji w Polsce, dzwonienie do dyspozytora zaczyna powoli odchodzić w przeszłość.

--- Artykuł sponsorowany ---