Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 20:22
Przeczytaj!

Gadżety reklamowe- rodzaje, dla kogo, jakie wybrać?

  • 21.05.2018 08:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Gadżety reklamowe- rodzaje, dla kogo, jakie wybrać?

Istnieje wiele podziałów gadżetów reklamowych, można je umieszczać w wielu kategoriach na różne sposoby. Branża reklamowa jest obecnie bardzo innowacyjna, przez co pojawia się wiele nowych pomysłów na oryginalne gadżety, których zadaniem jest wpływanie na wyobraźnie niedoszłym klientów. Możemy znaleźć uniwersalne prezenty reklamowe takie jak kubki, długopisy i słodycze, ale także te, z przeznaczeniem dla specjalistycznych branż. Można je również poddać segregacji na ich zastosowanie (dla domu, biura, do zjedzenia, odzieżowe czy elektroniczne). Innym sposobem podziału jest kwalifikacja gadżetów do kategorii względem tego, z czego zostały wyprodukowane (ceramika, tektura, szkło, skóra, materiał sztuczny). Najważniejszą rolę odgrywa sam pomysł na gadżet, który spodoba się odbiorcom. Nie powinien on być, przedmiotem, którego używa się tylko raz, powinien on zostać ze swoim właścicielem przez dłuższy czas, przypominając mu o naszej marce. Przykładowe gadżety reklamowe z danych kategorii:


- Gadżety dla domu (wazony, rękawice, fartuchy, budziki, kubki, apteczki, dywaniki, termosy,talerze, dywaniki,komplety kuchenne, koce, otwieracz,latarki, ramki na zdjęcia, popielniczki zapalniczki, kosmetyczki, noże, podkładki pod kubki)

- Gadżety odzieżowe (koszulki, czapki, polary, kurtki, odzież robocza, kamizelki, koszule, bluzy)

- Gadżety dla biura (długopisy, notatniki,wizytowniki, pióra,organizery, stojaki na telefon, podkładki pod mysz, kalkulatory,zegarki na biurko)

-Gadżety elektroniczne (pendrive, mp3,zegarki, zegary,kalkulatory, radia,myszki komputerowe)

- Gadżety dla dzieci (smycze, puzzle reklamowe, maskotki, gry, balony, okulary przeciwsłoneczne)

- Gadżety do konsumpcji (kosze upominkowe, alkohol, napoje energetyczne, słodycze)

- Gadżety skórzane (portmonetki, teczki,kosmetyczki, etui na dokumenty, portfele,wizytowniki)


Wybór gadżetów reklamowych


Na pewno, nie powinniśmy wybierać za bardzo abstrakcyjnych gadżetów. Liczy się przede wszystkim ich użyteczność, to świadczy o ich wartości zarówno emocjonalnej, jak i materialnej. Konsument będzie wdzięczny, gdy dostanie kosze upominkowe czy inne słodycze, mimo tego, że zostaną szybko skonsumowane. Z takich gadżetów elektronicznych jak pendrive, kalkulator albo myszka komputerowa, odbiorca będzie często korzystał, więc z naszym logo będzie on miał cały czas styczność. Bardzo dobrym nośnikiem reklamowym może być odzież, posiada ona dużą wartość informacyjną, szczególnie jeśli nasz druk jest wysokiej jakości. Wartościowy gadżet reklamowy powinien posiadać dwie cechy: trwałość i dobrą jakość. Może on być również bardzo smaczny dla klienta, w przypadku prezentów reklamowych spożywczych. Reklama powinna być zrobiona w sposób rzetelny i mało nachalny. Szczególnie jeśli zależy nam uzyskaniu nowych klientów oraz utrzymaniu starych, powinniśmy zwracać uwagę na styl. Na rynku, istnieje wiele rodzajów gadżetów, dostosowanych do rodzaju naszej klienteli. Pierwszy kontakt z klientem następuje już w sklepie, punkcie usługowym czy siedzibie firmy. Można wtedy, określić upodobania klientów, przez co wybór gadżetów dla nich będzie trafniejszy. Jeśli chcemy wypromować sklep z zabawkami, a puzzle są często wybieraną zabawką, możemy wykorzystać ten fakt, tworząc małe upominki reklamowe w postaci puzzli reklamowych.


Jakie gadżety reklamowe dla osób dorosłych, a jakie dla dzieci?

Zarówno osoby dorosłe, jak i dzieci, uwielbiają dostawać takie darmowe upominki. Obie te grupy odbiorców, spędzają dużo czasu przy biurku i korzystają z takich sprzętów jak notatniki, długopisy i ołówki oraz wszystkie inne artykuły papiernicze. Dla osób dorosłych zarezerwowane są takie przedmioty reklamowe jak drobiazgi do samochodu, skórzany wizytownik czy alkohol. Natomiast dzieci usatysfakcjonuje, dostanie takiego gadżetu reklamowego jak: maskotka, puzzle reklamowe czy kocyk. Bardzo ostatnio modnym upominkiem dla dzieci są puzzle reklamowe z dużym logo danej marki.

Opracował: Sarmata

 

--- Artykuł sponsorowany ---