Chcesz zaistnieć i być widocznym w sieci? Niezbędne jest więc zadbanie o SEO – optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. Pamiętaj jednak, że budowanie pozytywnego wizerunku firmy to znacznie więcej niż opisy oferowanych produktów, czy kilka wypełnionych frazami kluczowymi tekstów na stronie. Jeśli chcesz zatrzymać dotychczasowych klientów oraz przyciągnąć nowych, zainwestuj w działania SEO PR. Dowiedz się, jakie są korzyści ze stosowania spójnych działań w tym zakresie i jak mogą one pomóc w rozwoju Twojej firmy.
Czym jest SEO PR?
SEO PR (Search Engine Optimization Public Relations), inaczej „pozycjonowanie wizerunkowe”, to strategia łącząca tradycyjne działania public relations z technikami optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO). Celem SEO PR jest zwiększenie widoczności marki lub firmy w wynikach wyszukiwania poprzez wiele działań, w tym generowanie wysokiej jakości treści, które są interesujące zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek.
Jakie korzyści może dać Ci SEO PR?
- Zwiększona widoczność online. Lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania to wyższe miejsca w SERP (Search Engine Results Pages). Dobrze zoptymalizowane treści i linki zwrotne z wiarygodnych źródeł mogą znacznie poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Lepsze pozycje w SERP prowadzą do większej liczby kliknięć na stronę, co przekłada się na większy ruch.
- Większa ekspozycja na różnorodnych platformach. Artykuły i wzmianki w renomowanych mediach zwiększają widoczność marki. Te publikacje z reguły są bardzo dobrze „oceniane” przez wyszukiwarki. Udane kampanie PR, dzięki udostępnieniom mogą rozszerzyć swój zasięg na platformy społecznościowe, co dodatkowo zwiększa zasięg.
- Zwiększona liczba linków zwrotnych. Wysokiej jakości treści publikowane w różnych źródłach mogą generować linki zwrotne, które są kluczowe dla SEO. Więcej linków z wiarygodnych źródeł to lepsza widoczność w wyszukiwarkach. Dobrze przeprowadzone działania SEO PR prowadzą do naturalnego budowania linków, ponieważ inne strony chętniej linkują do wartościowych treści.
- Budowanie autorytetu i zaufania. Publikacje w renomowanych mediach i linki zwrotne z renomowanych stron zwiększają autorytet domeny, co ma pozytywny wpływ na SEO.
- Zwiększenie organicznego ruchu na stronie. Treści stworzone z myślą o SEO są bardziej angażujące, co prowadzi do dłuższego czasu spędzanego na stronie. Z kolei lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania i wzmianki w mediach prowadzą do zwiększenia liczby użytkowników odwiedzających stronę.
- Lepsze wykorzystanie tzw. long-tail keywords (długiego ogona). Publikacje uwzględniające SEO PR często obejmują specyficzne frazy kluczowe, które mogą być mniej konkurencyjne, ale bardziej trafne, przyciągając użytkowników zainteresowanych konkretnymi tematami. Poprawa widoczności na zapytania long-tail prowadzi do przyciągania bardziej zróżnicowanego i ukierunkowanego ruchu (ruch z niszowych zapytań).
Kto powinien zajmować się SEO PR w firmie?
W firmie za SEO PR powinien odpowiadać zespół posiadający odpowiednie umiejętności i doświadczenie w obszarach zarówno public relations, jak i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO). Zazwyczaj do zespołu takiego należą: specjalista ds. SEO, specjalista ds. PR, content marketing manager i social media manager.
SEO PR może być realizowane przez specjalizującą się w tym zakresie agencję zewnętrzną. Takie rozwiązanie oferuje kompleksowe wsparcie w zakresie optymalizacji i budowania wizerunku.