Animowana miniaturka profilu
Pierwszym sposobem wyróżniania się na Facebooku który z pewnością przyciągnie wzrok wielu użytkowników, jest animowana miniaturka zdjęcia. Jest to jeden z najrzadziej używanych i najmniej znanych elementów, który potrafi wyróżnić nas zarówno w tłumie wielu osób, jak i na tle konkurencji. Animowana miniaturka zdjęcia FB jak sama nazwa wskazuje to animacja wstawiona zamiast zdjęcia profilowego. Jest ona widoczna obok nazwy użytkownika np. gdy piszemy post na grupach. W miejscu standardowej miniaturki zdjęcia, pojawia się zatem krótka animacja, która porusza się. Zdecydowanie nie jest to widok częsty i bardzo trudno znaleźć takie profile na FB. Od technicznej strony jest to 7-sekundowa animacja GIF. Wgrywać można ją na FB poprzez urządzenia mobilne np. smartfony i aplikacje mobilne FB. Samo uzyskanie takiej animacji nie jest trudne, gdyż w sieci istnieje wiele stron oferujących różne darmowe grafiki-animacje. Jeśli chcemy posiadać spersonalizowany profil, możemy zamówić wykonanie animacji z naszymi podobiznami lub samodzielnie wykonać je w odpowiednich programach. Za tę usługę nie musimy nic płacić, a jej wykonanie jest możliwe całkowicie samodzielnie. Z pewnością wśród wielu tradycyjnych postów, ten z obracającą się miniaturką użytkownika przyciągnie bardzo wiele uwagi.
Zdjęcia 360 stopni
Kolejnym sposobem na wyróżnienie się, który daje nam Facebook, jest dodawanie zdjęć 360 stopni. Są to zdjęcia interaktywne, po których możemy dowolnie rozglądać się oraz obracać je wokół trzech osi. Zdjęcie to jest podobne do wirtualnego Spaceru Google Street View, ale nie daje możliwości przechodzenia do kolejnych punktów. Możemy jednak na takim zdjęciu podziwiać dane miejsce uwiecznione w 360 stopniach, sprawdzać co znajduje się np. za nami lub nad nami. Zdjęcia tego typu na Facebooku opatrzone specjalną ikoną, która znajduje się w górnym rogu. Fotografie wgrywa się i umieszcza standardowo — w tych samych albumach co tradycyjne fotosy. Jeśli jednak użytkownicy i odbiorcy zauważą, że na naszym profilu znajdują się inne zdjęcia opatrzone specjalną ikonką oraz skorzystają z kilku z nich, z pewnością będą powracali na nasz profil i uznają naszą markę za wartościową. Aby uzyskać takie zdjęcia, mamy kilka możliwości. Możemy pobrać je z internetu np. za darmo, odpłatnie z banków zdjęć, lub wykonać samodzielnie. Ostatnia opcja jest nieco bardziej czasochłonna, ale pozwala przedstawiać np. naszą firmę czy lokalizacje, na których nam zależy. Zdjęcia tego typu wykonuje się przy pomocy specjalnej kamery 360 lub tradycyjnym aparatem, składając następnie w programie komputerowym poszczególne zdjęcia.
Darmowe e-booki, gratisy i promocje
Jeśli chcemy wyróżniać się na Facebooku, warto oferować jest zdecydowanie więcej niż inne profile, osoby czy marki. W tym celu możemy publikować darmowe materiały takie jak e-booki, raporty, statystyki czy poradniki. Z pewnością w sieci darmowe gratisy przyciągają uwagę i sprawiają, że osoba je rozdająca jest w centrum wydarzeń. Niezależnie zatem od tego, czy jesteśmy osobami prywatnymi, czy prowadzimy profil marki, warto tworzyć wartościowy i przydatny content oraz rozdawać go za darmo. Dzięki temu będziemy mogli liczyć też na wiele polubień i udostępnień. Dobrym pomysłem jest tworzenie poradników i treści, które dadzą konkretne profity użytkownikom. Możemy publikować je w postach na Facebooku lub na własnym profilu do pobrania za darmo. Z pewnością osoby, które pobiorą darmowy tutorial lub skorzystają z gratisu, będą pamiętali naszej marce bardzo długo. Treści możemy zamawiać np. u copywriterów lub tworzyć je samodzielnie. Warto, aby były przydatne, uniwersalne, ponadczasowe i mogłyby służyć jak najszerszej grupie odbiorców.
Webinaria, Live-y i transmisje na żywo
Jednym z elementów, które pozwalają wyróżnić nasz profil na Facebooku, jest organizowanie webinariów lub popularnych transmisji na żywo. Choć są one popularne, z pewnością nieoferowane przez każdy profil marki czy każdą osobę prywatną. Materiały tego typu są chętnie oglądane, gdyż są czymś nowym i atrakcyjniejszym od standardowych postów. Jeśli jesteśmy marką, dobrym wyborem będzie regularne organizowanie webinariów. Są to szkolenia przeprowadzane online przy pomocy streamingu. Transmisja polega na tym, iż dana osoba prowadzi szkolenie na dany temat, a osoby zainteresowane oglądają wykład. Mogą one w jego trakcie zadawać pytania, czy wchodzić w interakcje z osobą wykładającą. Do takiej transmisji potrzebować będziemy jedynie wolnego czasu, kamerki internetowej oraz nieco miejsca. Jeśli działamy w danej branży, możemy publikować szkolenia tematyczne czy video case study na żywo. Gdy jesteśmy osobami prywatnymi, możemy przeprowadzać transmisje na żywo np. z naszego wypadu po pracy, wycieczki czy innych czynności. Stream na żywo można zapisywać w formie całego nagrania jako filmik, który będzie dostępny następnie w sekcji wideo.
Oryginale posty
Dodawanie postów na Facebooku to z pewnością podstawowa czynność, którą wykonujemy codziennie bez większego zastanowienia. Jeśli chcemy wyróżniać się na Facebooku, warto z tej czynności stworzyć rytuał oraz prezentować oryginalne i przyciągające uwagę posty. Gdy poświęcimy odpowiednio dużo czasu i uwagi, będziemy mogli pochwalić się wyróżniającymi się postami. Aby utworzyć takie posty, warto używać formatowania, które Facebook wprowadził stosunkowo niedawno w postaci np. pogrubienia wyrazów czy stosowania list punktowych i nagłówków. Emotikony w nagłówku o większej czcionce również są dużo większe niż te zwykłe. Warto dodać też emotki w niestandardowym kolorze np. w zielonym czy czerwonym, co też będzie pewnego rodzaju oryginalnością. Dobrym pomysłem będzie umieszczanie w poście zdjęć i wideo wysokiej jakości czy zdjęć 360 stopni. Warto pokusić się o zakup narzędzia Sotrender, które pomoże w strategii komunikacji i analizie strony.






