Czym jest marketing automation?
Narzędzia dla marketerów takie jak BAZO skupiają się na działaniach z kategorii marketing automation. W dużym uproszczeniu mowa o wszelkich działaniach pozwalających w sposób automatyczny zbierać i systematyzować dane, które potem poddaje się analizie. Najczęściej mowa o:
- adresach e-mail,
- numerach telefonów,
- adresach stron www.
W przypadku użytkowników biznesowych są to zazwyczaj dane dostępne publicznie. Dodajmy jednak, że ich zbieranie wiąże się zawsze z koniecznością działań zgodnych z RODO.
Gdy naszą stronę odwiedza duża ilość użytkowników niezbędne jest korzystanie z inteligentnego systemu, który działa sprawnie, a przy tym jest intuicyjny w obsłudze. BAZO rozpoznaje użytkownika B2B i analizuje jego działania na stronie, co otwiera drogę do nawiązania dalszej komunikacji.
Klucz do sprzedaży? Komunikacja i angażowanie użytkownika
Nie będzie odkryciem stwierdzenie, że prawidłowa, przemyślana komunikacja to podstawa nawiązania relacji z użytkownikiem. Relacji, bez której udana sprzedaż nie jest możliwa. W obecnych czasach zwykła, tekstowa prezentacja usługi na stronie już nie zainteresuje użytkownika. Potencjalnego klienta może też odstraszyć komunikacja zbyt nachalna, atakująca nadmiarem pstrokatych okienek.
Alternatywą jest tzw. komunikacja inteligentna, ściśle spersonalizowana i dostosowana do zachowania użytkownika.
- Co zwróci uwagę potencjalnego klienta B2B? Duży, wyskakujący banner na stronie czy krótka, dowcipna zachęta do dalszej komunikacji? Zwrot ogólny, banalny czy ściśle spersonalizowany?
Inteligentne narzędzie dla sprzedawców, takie jak BAZO, potrafi wygenerować precyzyjny kanał komunikacji, który będzie jednocześnie przyjazny i czytelny.
Generowanie leadów a odzyskiwanie klientów
Nie każda firma kładzie nacisk na ilościowe pozyskiwanie nowych leadów. Być może w Twoim przypadku bardziej istotne będzie odzyskanie dawnego, dużego klienta? A może zależy Ci na współpracy ze ściśle określoną grupą marek?
Jeśli przedstawiciel danej firmy pojawi się na Twojej stronie BAZO pomoże w szybkiej, precyzyjnej identyfikacji i nawiąże za Ciebie kontakt. Pomoże też we wskazaniu usług, które straciły zainteresowanie dotychczasowych klientów. Analiza danych pozwoli na określenie „słabych ogniw” oferty i wprowadzenie niezbędnych poprawek. Wszystko po to, aby oszczędzić czas i skutecznie zwiększyć efektywność działań.