Następca stara 20 i 21 był produkowany w latach 1960 - 1975. Gotowych samochodów oraz podwozi po inne zabudowy wyprodukowano łącznie 118 tys. 293 sztuki. Wprawie wymiary zewnętrzne pozostały tu takie same, jak u poprzedników, ale pojawił się mocniejszy silnik benzynowy o mocy 95 KM, a od roku 1964 - 105 KM. Star 25 miał wydajniejszy układ hamulcowy i lepiej wyposażoną kabinę oraz ładowność już 4 tys. kg. Na przedniej osi zastosowano amortyzatory, co znacznie podniosło komfort jazdy. Z kabiny zniknęły kierunkowskazy ramieniowe; zastąpiły je świetlne - tzw. migacze. Stara 25 w wersji pożarniczej możemy obejrzeć na osiedlu Michałów w ramach starachowickiej Ścieżki Stara. Równolegle od 1962 roku zaczęto stosować w starze 27 wysokoprężny silnik Diesla polskiej produkcji o mocy 100 KM, który odznaczał się bardzo małym, bo wynoszącym 18 l na 100 km, zużyciem oleju napędowego. Dla porównania star 25 zużywał około 28 litrów na 100 km. Jeżeli przełożyć to na ówczesne ceny paliw, to star 27 był ;przeszło trzykrotnie tańszy w eksploatacji od wersji benzynowej. Starów 27 wyprodukowano w latach 1962 – 70 14 tys. 499 sztuk.
Reklama
Star 25 i 27 - następcy pierwszych modeli
W ramach wspomnieniowego cyklu, zainspirowanego 73 - letnią historią produkcji Fabryki Samochodów Ciężarowych w Starachowicach, prezentujemy Naszym Widzom stara 25 oraz 27.
- 20.12.2021 13:43
Reklama
Reklama
Reklama







Napisz komentarz
Komentarze