Początek produkcji stara 200 to rok 1975. Wydawać by się mogło, że niebawem nowszy model zastąpi przejściowe stary 28 i 29. Tak się jednak nie stało i oba pojazdy były produkowane równolegle aż do 1989 roku. Star 200 był samochodem zdecydowanie lepszym, bardziej nowoczesnym, choć posiadał też elementy licencyjne takie jak: skrzynia biegów, układ hamulcowy i przekładnia kierownicza. Dużym atutem „dwusetki” był silnik o mocy 150 KM, o większej trwałości i lepszym rozruchu w zimie, a także ładowność 6000 kg i możliwość ciągnęcia przyczepy o masie do 8,5 tys. kg przy niewielkim zużyciu paliwa w granicach 24 l na 100 km. Silnik ten był jednak dość głośny, przez co praca kierowcy nie należała do łatwych. Koniec produkcji starów 200 to rok 1994. Przez 19 lat powstało ich w sumie 77 tys. 999. Jeden z tych egzemplarzy, jako eksponat „Ścieżki Stara” stoi na skrzyżowaniu wiaduktu im. ks. kardynała Stefana Wyszyńskiego i alei Niepodległości.
Reklama
Moc silnika, czyli star 200
W kolejnym odcinku zainspirowanym historią Fabryki Samochodów Ciężarowych uwadze starachowiczan polecamy stara 200.
- 24.12.2021 10:00
Reklama
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze