Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 13 grudnia 2025 11:39
Reklama

Moc silnika, czyli star 200

W kolejnym odcinku zainspirowanym historią Fabryki Samochodów Ciężarowych uwadze starachowiczan polecamy stara 200.
Kliknij aby odtworzyć

Początek produkcji stara 200 to rok 1975. Wydawać by się mogło, że niebawem nowszy model zastąpi przejściowe stary 28 i 29. Tak się jednak nie stało i oba pojazdy były produkowane równolegle aż do 1989 roku. Star 200 był samochodem zdecydowanie lepszym, bardziej nowoczesnym, choć posiadał też elementy licencyjne takie jak: skrzynia biegów, układ hamulcowy i przekładnia kierownicza. Dużym atutem „dwusetki” był silnik o mocy 150 KM, o większej trwałości i lepszym rozruchu w zimie, a także ładowność 6000 kg i możliwość ciągnęcia przyczepy o masie do 8,5 tys. kg przy niewielkim zużyciu paliwa w granicach 24 l na 100 km. Silnik ten był jednak dość głośny, przez co praca kierowcy nie należała do łatwych. Koniec produkcji starów 200 to rok 1994. Przez 19 lat powstało ich w sumie 77 tys. 999. Jeden z tych egzemplarzy, jako eksponat „Ścieżki Stara” stoi na skrzyżowaniu wiaduktu im. ks. kardynała Stefana Wyszyńskiego i alei Niepodległości.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

zachmurzenie małe

Temperatura: 5°C Miasto: Starachowice

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama