Powstanie portal, na którym będą dostępne usługi zarówno te oferowane przez urząd miejski jak i jednostki podległe gminie. Dzięki temu mieszkańcy zyskają możliwość m.in.
- korzystania z dzienników elektronicznych w szkołach;
- rezerwacji terminów na halach sportowych;
- zapisania się na kursy i wydarzenia organizowane przez jednostki gminne np. Park Kultury, MOSiR, Miejska Biblioteka;
- dokonywania opłat w przedszkolach i szkołach;
- składania deklaracji podatkowych;
- sprawdzenia stanu płatności podatków lokalnych.
Wartość całego projektu to ponad 15 mln zł, gmina realizuje go dzięki znacznemu wsparciu Unii Europejskiej, wynoszącemu ponad 12 mln zł. Natomiast część dotycząca zakupu i wdrożenia oprogramowania to koszt 5 mln 600 tys. zł. Zrealizuje ją konsorcjum trzech firm: Wolters Kluwer Polska, Biuro Usług Komputerowych „Softres” i Zakład Elektronicznej Techniki Obliczeniowej „Zeto”.
Jak podkreśla Sebastian Krawczyk kierujący referatem informatycznym w starachowickim urzędzie miejskim, przygotowania do cyfryzacji gminnych usług zaczęły się od zainstalowania internetu światłowodowego. Natomiast od 2018 roku wykonano już:
- audyt systemów teleinformatycznych funkcjonujących w gminnych jednostkach organizacyjnych i w urzędzie,
- wybudowano główną serwerownię, czyli ośrodek przetwarzania danych, podstawowy i zapasowy. Jest to obiekt o powierzchni 112 m.kw. gwarantujący niezawodne i bezawaryjne działanie wszystkich systemów teleinformatycznych miasta. Są to m.in.: informatyczne programy do obsługi finansowej, informatyczne programy oświatowe i systemy, które będą tworzone w celu realizacji usług elektronicznych dla mieszkańców Starachowic. W serwerowni przechowywane będą wszystkie dane zgromadzone w placówkach podległych.
Następny etap projektu to wymiana komputerów, telefonów i sieci teleinformatycznych we wszystkich jednostkach realizujących e- usługi. Pojawi się też specjalny system ułatwiający korzystanie z oferty osobom słabowidzącym, czy ociemniałym. To tzw. Telefonia VOIP.







Napisz komentarz
Komentarze